Heeft uw BMW een hoog olieverbruik?

Merkt u blauwe rook uit de uitlaat of een verhoogd olieverbruik bij stationair draaien van uw BMW of MINI? Dan zijn versleten of uitgedroogde klepseals (kleprubbers) vaak de boosdoener. Wij bieden een oplossing waarbij we de klepseals vervangen zonder dat de cilinderkop hoeft te worden gedemonteerd.

BMW klepseals vervangen

Overmatig olieverbruik door versleten klepseals

Wanneer de motorolie via versleten klepseals in de cilinderkop doorsijpelt en via de kleppen in de verbrandingskamers terechtkomt, wordt deze olie mee verbrand met het lucht-brandstofmengsel. Dit leidt tot symptomen zoals blauwe rook uit de uitlaat en een verhoogd olieverbruik. Door de klepseals te vervangen, zorgen we ervoor dat de afdichting weer optimaal is, waardoor het olielek stopt en het verbruik daalt.

Welke BMW-motoren zijn gevoelig voor dit probleem?

  • 1-, 3- en 5-serie: motorcodes N42, N43, N45, N46

  • 3-, 5-, 6-serie, X3, X5: motorcode N52

  • 5-, 6-, 7-serie, X5, X6: motorcodes N62, N63